Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na sejf biurowy w kosztach podatkowych

14 marca 2022 | Podatki i księgowość | Katarzyna Narejko

Przedsiębiorca rozliczy wydatki poniesione w związku z zakupem zabezpieczeń do biura.

Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 listopada 2021 r. (0115-KDIT3.4011.804.2021.2.JS).

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności świadczy usługi doradcze z zakresu Project Managementu z branży IT. Biuro wnioskodawcy mieści się w domu jednorodzinnym, jednak wnioskodawca nie jest jego właścicielem. W związku z tym w biurze wnioskodawcy (jako jednym z łatwo dostępnych pomieszczeń domu) mogą pojawiać się nie tylko klienci, ale także osoby nieupoważnione, np. goście rodziny. Wnioskodawca postanowił zakupić sejf antywłamaniowy, w którym mógłby przechowywać sprzęt zawierający wrażliwe i poufne dane klientów (np. laptopy przekazywane przez klientów, tablety, dyski z danymi, telefony komórkowe), dokumenty firmowe, a także gotówkę firmową. Sejf miałby pełnić funkcję ochronną i zapewniać bezpieczeństwo danych oraz sprzętu zarówno przed włamaniem, jak i na wypadek pożaru w budynku - także podczas nieobecność wnioskodawcy w biurze. Wnioskodawca powziął wątpliwość, czy może rozpoznać jako koszty prowadzonej działalności gospodarczej wydatki poniesione na zakup sejfu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12215

Wydanie: 12215

Spis treści

Zamów abonament